Pop-up klassiekers

Pop-up klassiekers

pop-up store interieur, visuele identiteit, fotografie, campagne

De echte parels die dagelijks binnenkomen bij Kringloopcentrum Amersfoort-Leusden, verdienen het om extra onder de aandacht te worden gebracht. De eindeloze schat aan mooie en speciale objecten bracht het kringloopcentrum daarom onder in een hippe pop-up store genaamd Oud Nieuws, die in het stadse winkellandschap een heuse trekpleister vormt.

Oud Nieuws is niet alleen een naam, het is een manier van kijken. Luchtig, Hollands en kleurrijk, blazen de posterserie en visuele identiteit overal nieuw leven in. Voor het interieur werd uiteraard ook geput uit de rijke bron van kringloopspullen, waardoor de uitstraling toegankelijk is, en de pop-up store zelf het perfecte voorbeeld is van wat oud nieuws kan zijn.

image description
image description

Oud leven, nieuw leven

Oud leven, nieuw leven

Oude spullen worden om de haverklap afgeschreven terwijl ze nog een heel leven voor zich hebben. In een posterserie is het concept van Oud Nieuws met een knipoog vastgelegd.

Zo is een boormachine van een paar euro een prima keukenapparaat en kunnen kapotte oordopjes de rol overnemen van een kapotte veter. De posterserie geeft zodoende inspiratie voor vele nieuw levens.

image description
image description

Goud

Goud

Om de crème de la crème onder de kringloopspullen op z'n meest karakteristiek te kunnen tonen, hoeven de objecten eigenlijk alleen hun eigen verhaal te vertellen. Niet alleen in de posterserie, maar ook in het interieur zijn dan ook spullen uit de kringloop verwerkt. De zelfversterking die daardoor optreedt legt precies de vinger op de gedachte achter de pop-up store.

image description
image description
image description
image description
image description
image description
image description

Hout

Hout

Bij de naam en een sterke campagne voor Oud Nieuws stopte het niet. Ook het interieur hebben we dusdanig ontworpen dat deze volledig past in de ontworpen identiteit, terwijl de constructie zo simpel is dat alle stellages en vitrines mobiel en demontabel zijn. Met modulair en dynamisch interieur kan Oud Nieuws zonder problemen op elke locatie opnieuw uit de grond poppen.

image description
image description
image description
image description
image description

Credits

Credits

Fotografie:
Nick Chesnaye

Interieur:
Erik Jansen